Badanie serwisów rezerwacyjnych

Coraz więcej serwisów stara się ograniczyć ilość osób, które kontaktują się z biurami obsługi klienta dzięki wprowadzaniu nowych rozwiązań służących samoobsłudze. Najnowszy raport firmy badawczej eDigitalResearch stwierdza jednak, że serwisy rezerwacyjne nie dostarczają użytkownikom satysfakcjonujących rozwiązań. Aż 43 z 47 badanych witryn oceniona została jako “słaba” lub “bardzo słaba” z serwisami branży lotniczej, pozostawiającymi bez odpowiedzi nawet 51 proc. zapytań e-mailowych.

Wyszukiwarki zaawansowane działające poprzez wiele kategorii jak na przykład budżet, ramy czasowe, destylacja, które dostarczają bardzo szczegółowych wyników zapytań zostały ocenione dość dobrze. Najsłabszym punktem w większości badanych serwisów, to obsługa klienta, która w wielu przypadkach pozostawia wiele do życzenia.

Możliwość samoobsługi rezerwacyjnej zdaniem analityków jest równie istotna jak zapewnienie satysfakcjonującego wsparcia klientów, którzy często mają dodatkowe zapytania lub chcą się upewnić co do wyszukanych przez siebie wyników. Wybierając się na wakacje  chcemy czuć się pewnie z naszym wyborem, dlatego też wielu z nas preferuje jednak bezpośredni kontakt z obsługą obiektu. Niedociągnięcia wyszukiwarek lub brak odpowiedzi może powodować wycofywanie się potencjalnych klientów.

Lipiec 2010 źródło: dziennikturystyczny.pl